ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАКОВО-СИМВОЛІЧНОГО ПІДХОДУ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

  • Світлана Кирилащук Вінницький національний технічний університет
  • Злата Бондаренко Вінницький національний технічний університет
  • Віталій Клочко Вінницький національний технічний університет
  • Ірина Хом’юк Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1999-9941-2022-53-1-91-100

Ключові слова:

математична компетентність, засоби навчання, знаково-символічні засоби, професійна компетентність, бакалавр

Анотація

У статті розглянуто проблему застосування знаково-символічного підходу (моделювання, кодування, схематизація,  заміщення) до формування у студентів вищих технічних навчальних закладів високого рівня математичної компетентності на прикладі формування трьох компонент:  мислити математично; представляти математичні сутності (об’єкти та ситуації); володіти математичними символами та формалізмом. Окреслено окремі змістові й семіотичні аспекти добору задач для навчання математики в  процесі формування професійних компетентностей майбутніх бакалаврів технічного профілю.

Біографії авторів

Світлана Кирилащук, Вінницький національний технічний університет

кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету інформаційних технологій та комп’ютерної інженерії

Злата Бондаренко, Вінницький національний технічний університет

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри вищої математики

Віталій Клочко, Вінницький національний технічний університет

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри вищої математики

Ірина Хом’юк, Вінницький національний технічний університет

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри вищої математики

Посилання

A. A. Veriaev, "Semyotycheskyi podkhod k obrazovanyiu v ynformatsyonnom obshchestve", avtoref. dys. d-ra ped. nauk: 13.00.01. , 2000, 38 s. [in Russian].

F. De Sossiur, Zametky po obshchei lynhvystyke. M., RF: Prohress, 2000, 275 s. [in Russian].

Yu. L.Trofimoiv, V. V. Rybalka, P. A. Honcharuk, Psykholohiia: Pidruchnyk. K. Ukraine: Lybid, 1999, 558 s. [in Ukrainian].

N. H. Salmyna, Znak y symvol v obuchenyy. M.: Yzd-vo MHU, 1988, 286 s. [in Russian].

N. A. Tarasenkova, "Teoretyko-metodychni osnovy vykorystannia znakovo-symvolnykh zasobiv u navchanni matematyky uchniv osnovnoi shkoly", dys. d-ra ped. nauk. Natsionalnyi pedahohichnyi un-t im. M.P.Drahomanova. K., 2004, 630 s. [in Ukrainian].

V. K. Sydorenko, "Tekhnichni znannia yak vazhlyvyi element profesiinoi pidhotovky fakhivtsia dlia suchasnoho materialnoho y dukhovnoho vyrobnytstva", u Bioresursy i pryrodokorystuvannia, № 5, s. 155−164, 2013 [in Ukrainian].

D. S. Tsypina, "Zastosuvannia znakovo-symvolichnoho pidkhodu v protsesi formuvannia inshomovnoi kompetetnosti studentiv ekonomichnykh spetsialnostei", u Naukovi zapysky, vypusk 177, Seriia: Pedahohichni nauky. Kropyvnytskyi: RVV TsDPU im. V. Vynnychenka, s. 6-12, 2019 [in Ukrainian].

Alpers B. A Framework for Mathematics Curricula in Engineering Education. A Report of the Mathe-matics Working Group. Brussels: European Society for Engineering Education, 2013, 88 p.

M. Niss, "Mathematical competencies and the learning of mathematics: The Danish KOM project. In A. Gagatsis, S. Papastravidis (Eds.)", 3rd Mediterranean Conference on Mathematics Education, Athens, Greece: Hellenic Mathematical Society and Cyprus Mathematical Society. 2003. pp. 115−124.

Taisa Lysianska, "Typy myslennia yak dii u protsesi formuvannia znan" u Psychological journal, volume 6, issue 6, s. 75−83, 2020. DOI (Article) [Online]. Available: https://doi.org/10.31108/1.2020.6.6.8. Accessed on: Jan. 06, 2022. [in Ukrainian].

Irina Khomuyk, Ievgeniia Ivanchenko, Oleg Maslii, Marina Gorlichenko, "Innovative methods in the process of higher mathematics for future military engineers ", in Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. May 24-25, 2019, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2019, vol. 1, рр. 254−264.

Irina Khomyuk, Svetlana Kyrylashchuk, Victor Khomyuk, Zlata Bondarenkо, Iryna Klieopa, "Methods of Forming Mathematical Mobility of Future Engineers in Higher Mathematics Classes", in Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference May, 28-29, 2021. Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2021, vol. 1, рр. 270−281.

Zlata Bondarenko, Svetlana Kirilashchuk, Victor Khomyuk, Galina Chernovolik, "The problem of in-tegration of higher mathematics with economic cycle disciplines in the process of teaching students", in Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. May 22-22, 2020. Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2020, vol.1., рp. 374−384.

Oksana V. Klochko, Viktor M. Nagayev, Vitalii I. Klochko, Mykola G. Pradivliannyi, Lyubov I. Didukh,"Computer oriented systems as a means of empowerment approach implementation to train-ing managers in the economic sphere", in Information Technologies Tools. ISSN: 2076−8184., 2018, vol 68, №6.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 107

Опубліковано

2022-02-23

Як цитувати

[1]
С. Кирилащук, З. Бондаренко, В. Клочко, і І. Хом’юк, «ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАКОВО-СИМВОЛІЧНОГО ПІДХОДУ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ», ІТКІ, вип. 53, вип. 1, с. 91–100, Лют 2022.

Номер

Розділ

Математичне моделювання та обчислювальні методи

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.